35. Практична робота «Школа – простір демократії»
20. 01 Тема уроку: Практична робота «Школа – простір демократії»
Ви можете обрати один з двох варіантів практичної роботи, та виконати його завдання.
Варіант 1. Напишіть есе на
тему: «Якими мають бути правила шкільного співжиття».
Варіант 2.
1. Пройдіть тест «Учнівське самоврядування в нашому закладі» з 9 запитань. Тут є три варіанти відповідей на кожне запитання: 1) Так 2) Ні 3) Не знаю.
1 Чи можеш ти пояснити, що таке учнівське самоврядування?
2. Чи знаєш ти, чим займається учнівське самоврядування?
3. Чи знаєш ти, хто входить до учнівського самоврядування в нашій школі?
4. Чи входиш ти до учнівського самоврядування?
5. Чи можна звернутись до органів учнівського самоврядування з якоюсь проблемою чи ідеєю?
6. Чи є учнівське самоврядування школи у соціальних мережах?
7. Чи стежиш ти за роботою учнівського самоврядування (наприклад, за сторінками у соціальних мережах)?
8. Чи брав/брала ти участь в проєктах, заходах учнівського самоврядування?
9. Чи вважаєш ти учнівське самоврядування крутим?
ПІДРАХУЙТЕ
результати тесту за кількістю відповідей «так»:
Кількість відповідей «так» |
Стан учнівського самоврядування в школі |
1 – 3 |
учнівське врядування у закладі освіти не існує або
існує формально |
4 – 6 |
учнівське врядування у закладі освіти працює на
середньому рівні, але не всі учні знають про його діяльність |
7 – 9 |
учнівське врядування у закладі освіти працює на
високому рівні |
1. Який заголовок тексту ви б дали?
2. Як можна визначити поняття «учнівське самоврядування» на основі тексту?
3. Якими мають бути перші кроки зі створення учнівського самоврядування?
4. Які органи учнівського самоврядування є в нашій школі або які можуть бути створені? Зобразіть схемою структуру учнівського самоврядування.
5. Які б із запропонованих повноважень/завдань комітетів шкільного самоврядування вам було б цікаво виконувати?
6. Як би це вплинуло на ваше життя та життя шкільної спільноти?
Текст для опрацювання
Учнівське
самоврядування – це спосіб залучення до учнів до
систематичної участі у навчально-виховному процесі. Самоврядування – самостійна
діяльність учнів, яка відбувається за координації відповідального педагога.
Відповідно до Закону України “Про освіту”,
громадське самоврядування в закладі освіти – це право
учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування
колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в
закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та
оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та в управлінні закладом
освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами
закладу освіти. Учнівське самоврядування є однією з форм громадського
самоврядування в школі.
Вищим органом учнівського самоврядування є
загальні збори або учнівська конференція. Виконавчий орган (учнівський комітет,
рада учнівського колективу, рада старост, парламент) є підзвітним загальним
зборам. Рішення органів учнівського самоврядування мають дорадчий характер.
Фінансове забезпечення роботи учнівського
самоврядування не передбачене.
Завдання
учнівського самоврядування:
- Залучення дітей та молоді до прийняття рішень.
- Захист прав та інтересів учнів.
- Реалізація інтересів учнів, підтримка їхніх
здібностей, прав та свобод.
- Створення умов для самореалізації учнів.
- Налагодження контактів та реалізація спільних
проектів, ініційованих учнями.
А що робити, якщо учнівського самоврядування
немає або воно в незадовільному стані? Розглянемо приклад формування
учнівського самоврядування від перших кроків.
Крок 1. Ініціативна група створює Положення
про діяльність учнівського самоврядування. Зазначимо, що на сьогоднішній день
немає затвердженого типового положення діяльності учнівського самоврядування.
Тому всі нижче описані основи мають рекомендаційний характер. Крок 2.
Адміністрація закладу освіти затверджує Положення. Крок 3. Влаштовують вибори на
керівну посаду та до органу учнівського самоврядування. У кожній школі
учнівське врядування працює у структурі, яка прописана і затверджена за
Положенням про діяльність. Важливо, щоб структура була актуальною для
учнівського самоврядування, тому вона може відрізнятись від школи до школи.
Якщо структура учнівського самоврядування є не дієвою або взагалі відсутня,
розглянемо можливий варіант структури учнівського самоврядування із
повноваженнями її органів.
Орган учнівського самоврядування |
Основні повноваження |
Президент школи |
зовнішня політика загальна комунікація команди |
Віце-президент школи |
внутрішня політика – координація проєктів комітетів |
Секретар |
ведення документації робота з Положенням |
Прес-секретар |
робота з соціальними мережами та медіа організація піар-кампаній |
Комітет комунікації |
робота зі прес-секретарем залучення партнерів робота зі соціальними мережами |
Комітет соціальних питань |
проведення опитування організація волонтерства |
Комітет культури |
організація дозвілля проведення тематичних днів |
Комітет освіти |
організація позашкільної освіти оцінка якості
освітнього процесу |
Коментарі
Дописати коментар