14. Практичне заняття Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавела, Леха Валенси)

 10.12 Тема уроку: Практичне заняття Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавела, Леха Валенси)



Мета заняття: продемонструвати різні шляхи демократизації у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. та вплив політичних лідерів на цей процес.


Опрацюйте історичні джерела. Перегляньте відео. Виконайте 2 письмові завдання:

1. Проаналізуйте діяльність Леха Валенси та Вацлава Гавела. Визначте спільні та відмінні риси їхньої політики. 

2. Складіть короткий історичний портрет одного з цих діячів (на вибір). (Можете скористатися довідкою "Як складати історичний портрет")

Довідковий матеріал: 

Як складати історичний портрет

Історична особаособистість із яскраво вираженою індивідуальністю, що з алишила значний слід в  історії. З огляду на те, що це поняття є збірним,історичних осіб можна розподілити на типи за  наслідками діяльності та за походженням. 

   

Схема (план) характеристики історичної особи:


  •  історичний період, під час якого діяла ця особа (роки її життя та діяльності),  особливості соціуму, до якого належить особа;

  • особистісні риси людини (зовнішній  вигляд,  характеристика внутрішніх якостей,мотиви поведінки);

    • загальний контекст, у якому відбувалась її діяльність;

  • які завдання з розвитку країни стояли перед нею; 

  • чи вдалося цій історичній особі  досягти змін  у: 

а) реформуванні держави, сфері внутрішньої політики; 

б)  господарстві країни (її економіці); 

в) рівні життя громадян; 

г) сфері розвитку духовної культури.

  • в який спосіб політичної діяльності даної особи  були досягнуті ці зміни? 

  • на скільки вони слугували прогресу, цивілізаційному поступу держави? 

  • зовнішньополітична діяльність особи (війни, завоювання, походи, міждержавні договори, приєднані чи втрачені території тощо); 

  • яке історичне значення її діяльності для власного народу, інших народів

  • оцінка історичної особи: 

а) позитивні риси; 

б) негативні риси її діяльності. 


Історичні джерела:





Домашнє завдання на 17.12: 

закінчити практичну роботу. Повторити теми розділу: Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси, підготуватися до тематичної роботи. 




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тиждень історії та права 2025

Тематична вікторина "Свічка пам'яті"