24. Практична робота. Попередження та розв'язання конфліктів
29.11 Тема уроку: Практична робота. Попередження та розв'язання конфліктів
Пригадайте:
- Що ви дізналися нового під час вивчення цієї теми, чому навчилися?
- Навіщо людині необхідне спілкування?
- Що таке конфлікт?
- Чому виникають конфлікти?
- Які способи їх розв'язання?
ІІ. Змоделюйте вирішення цих ситуацій
Часто й густо у школі виникають конфлікти між вчителями та учнями, між учнями, які з’ясовують свої стосунки чи вербально, чи силою. Розглянемо кілька таких випадків:
1. Звична ситуація, коли учень приходить не готовий до уроку, переросла в конфлікт. Але все могло статися інакше.
Завдання:
- Чи можна було уникнути цього конфлікту? Спробуйте запропонувати, як можна було вирішити вже існуючий конфлікт. Змоделюйте конструктивне рішення конфлікту.
2. Сергій і Славко навчаються у 8 класі. Сергій високий і сильний, але навчається на середньому рівні. Славко маленький і хворобливий, але навчається на «відмінно» і є переможцем учнівських олімпіад з ряду предметів. Одного разу на уроці фізики вчителька біля дошки наполегливо пояснювала Сергієві кілька разів спосіб розв’язання задачі.
Славко, який нудився, не витримав і вигукнув: «Олено Іванівно, не витрачайте часу на цього дурня, давайте розв’язувати інші задачі!»
Вчителька погодилась: «Дійсно, Сергію, сідай!Прийдеш після уроків, поясню тобі окремо». Але після уроків Сергій пішов не до вчительки, а підстеріг за школою Славка. Зустріч хлопців завершилася бійкою.
Завдання:
- Чи можна було уникнути цього конфлікту? Спробуйте запропонувати, як можна було вирішити вже існуючий конфлікт. Змоделюйте конструктивне рішення конфлікту.
ІІІ. Перегляньте відео та дайте відповіді на питання:
1) Який стиль ( чи стилі) поведінки вам найбільш близький?
2) Як посилити його слабкі сторони?
За кожну відповідь а) нарахуйте собі 1 бал. Відповідь б) оцініть 2 балами, а відповідь в) вартує 3 бали.
- У класі розпочали суперечку на підвищених тонах. Ваша реакція?
a) не беру участі;
б) коротко висловлююсь на захист сторони, за якою, на маю думку, правда;
в) активно втручаюся, чим викликаю "вогонь на себе".
- Чи виступаєте Ви на зборах з критикою вчителів, тренерів, вихователів?
a) ні;
б) тільки коли маю для цього вагомі причини;
в) критикую з будь-якого приводу і не тільки вчителів, але й тих, хто їх захищає.
- Часто Ви сперечаєтеся з друзями?
a) тільки якщо це люди необразливі;
б) тільки із принципових питань;
в) суперечки – моя стихія.
- Вдома на обід подали недосолену страву. Ваша реакція?
a) не буду турбуватися через дрібниці;
б) мовчки візьму сільничку й досолю;
в) не втримаюся від зауважень.
- Якщо на вулиці чи в транспорті Вам наступили на ногу...
a) з обуренням подивлюся на цю людину;
б) сухо зроблю зауваження;
в) висловлю свою думку, не добираючи цензурних висловів.
- Хтось з близьких купив річ, яка Вам не сподобалася...
a) промовчу;
б) обмежуся коротким тактовним коментарем;
в) влаштую скандал.
- Не пощастило в лотереї. Як Ви до цього поставитеся ?
a) спробую виглядати байдужим, але, мабуть, більше не гратиму;
б) це, звичайно, прикрість, але сприйматиму її з гумором, мовляв, пощастить іншим разом;
в) програш надовго зіпсує мені настрій.
Підрахуйте суму балів.
Отож:
7-10 балів – Ви тактовні й миролюбні, уникаєте конфліктів і суперечок. Оминаєте критичні ситуації в школі й вдома. Можливо, тому Вас деколи й називають пристосуванцем.
11-17 балів – Вас вважають конфліктною людиною. Але насправді Ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу і всі засоби вичерпані. Відстоюючи свою думку, не виходите за межі коректності. Все це викликає до Вас повагу.
18-21 бал – конфлікти й суперечки – це Ваша стихія. Любите критикувати інших, але не можете стерпіти критики на свою адресу. Ваша нестриманість відштовхує людей. З Вами не просто як на роботі, так і вдома. Варто попрацювати над своїм характером.
Домашнє завдання на 5.12:
Закінчити практичну роботу та надіслати для перевірки.
Коментарі
Дописати коментар