22.Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів

 20.02 Тема уроку: Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.



Опрацюйте матеріал практичного заняття та дайте письмові відповіді на запитання.

1. Японія 

Які обставини, на думку істориків, зумовили зростання впливу військових?

«Військові були майже безконтрольні, з опозицією не рахувалися. ...Імператор не перешкоджав загарбницьким планам військових. Насправді військові взяли його під свій контроль нібито для захисту від “злих радників”, чий світогляд був занадто західним і ліберальним. …На початку й особливо в середині 1930-х років було багато вбивств і навіть спроб перевороту». Кеннет Геншал, британський історик (Kenneth G. Henshall. A History of Japan. From Stone Age to Superpower. — New York: St. Martin’s Press, 1999. — P. 110)

2. Китай

Що, на Вашу думку, поєднує ці фотографії? Чи є серед них постановочні? Якщо є, то які саме? Як ви це визначили? Якою постає на фотографіях громадянська війна? 


3. Латинська Америка

Чи згодні Ви з твердженням, що авторитаризм був більш характерний для латиноамериканських держав, ніж для країн на інших континентах? Відповідь обґрунтуйте. 

 «Майже кожна країна в регіоні... перебувала під владою авторитарних режимів. Попередні авторитарні режими були ліберальними й консервативними із середини 1800-х років і популістськими — з 1930-х років. ...Спрямування нового авторитаризму, або... бюрократичного авторитаризму, було предметом захоплення й інтересу для багатьох провідників латиноамериканської політики. Генерали, які приходили до влади під гаслами бюрократичного авторитаризму, стверджували, що... завдяки бюрократичному авторитаризму регіон був урятований від повного економічного й соціального колапсу».

Фіделіс Магалхаєс, тиморський історик (Magalhães Fidelis M.L 2014. Bureaucratic Authoritarianism in Latin America: Re-assessing military’s salvation narrative. — Accessed, 2016. — May 22. — https://aitaraklaranlive.wordpress.com/2014/04/02/bureaucratic-authoritarianism-inlatinamerica-re-assessing-militarys-salvation-narrative/)

4. Індія

Проаналізуйте уривок з історичного джерела й визначте: 

а) які права народу вважали основними; 

б) якою має бути реакція народу на антинародну політику уряду; 

в) які способи боротьби вважали найбільш прийнятними. 

«Англійський уряд в Індії не тільки позбавив індійський народ свободи, а й заснував свою політику на експлуатації мас; він підірвав економічне, політичне, культурне й духовне життя Індії. ...Ми переконані, що варто нам тільки припинити... сплату податків, не вдаючись до насильства... і цей нелюдський режим буде приречений». 

З «Клятви в День незалежності», 26 січня 1930 р. (http://www. indiaofthepast.org/contribute-memories/read-contributions/ major-events-pre-1950/283-purna-swaraj-the-demand-for-fullindependence-26-january-19)

Домашнє завдання на 27.02:

Закінчити практичну роботу, Повторити матеріал розділу: ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ та підготуватися до тематичного оцінювання

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тиждень історії та права 2025

Тематична вікторина "Свічка пам'яті"