32. Практична робота Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя

3.03 Тема уроку: Практична робота Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя


Мета роботи:
  • зрозуміти роль та значення пропаганди в формуванні ідеалу людини;
  • розкривати факти впливу ідеології держави на повсякденне життя людей;
  • висловлювати власну позицію стосовно відповідності норм ідеалу радянської людини та морально-релігійних норм.

Опрацюйте історичні джерела та виконайте завдання практичної роботи.

1. Розгляньте уважно плакати перших п’ятирічок. Визначте, які риси ідеальної радянської людини прагнули використати автори.


2. Прочитайте інформацію про поведінку «спецконтингенту» (офіційна назва дітей репресованих) Немирівського дитячого будинку (Вінницька обл.), зафіксовану в 1938/1939 н. р. Що спонукало 14-15-літніх учнів до такої поведінки?

«Зірвали й знищили транспарант із написом “Спасибі партії, спасибі рідному Сталіну за щасливе, радісне дитинство”». Учень Й. Сочівко «каменем із рогатки знищив портрет Молотова, у портреті Сталіна виколов очі, портрет Леніна кинув на підлогу й розтоптав його». Учень Ю. Свідзинський при вивченні творчості Джека Лондона заявив: “В Америці без шуму та стахановського руху роблять чудеса, а в нас як тільки трохи щось зроблять, піднімають галасу більше, ніж зроблено”. Учень К. Велонас щодо спроби організації соцзмагання в школі сказав: “Дурнів зберуть, а вони в них, змагаючись, лізуть геть зі шкури”. Учень В. Пронашко на пропозицію вступити до комсомолу відповів: “Я вже один раз у щось вступив, чую як до цього часу смердить”.

Група учнів заявили вихователю: “Чим були погані наші батьки? Верніть їх нам, і ваш дитячий будинок нам не потрібний, а коли ні, то ми будемо вам мстити за це все одно!” Міліціонерам, які приїхали заспокоювати бунт учнів, кричали: “Бийте лягавих! Скоро вас усіх унічтожат разом з радянською владою. Чого ви сюди приїхали? Забирайтеся звідси! Ви позабирали наших батьків, віддайте нам їх! Наших батьків забрали і нас забирають!”»


3. Французький письменник Л.- Ф. Селіна про СРСР.

Поміркуйте, чому бідність неминуче перетворює людину на ганчірку.

«Злиденні крамниці. Чим вони торгують? Купою мотлоху, настільки огидного, що неможливо собі уявити, що його можна було б продати ще будь-де, крім Росії. Якийсь жахливий склад вторсировини. Нікому більше не потрібний мотлох зі старих галантерейних сільських крамниць. Усе це можна було знайти у Франції в 1910 р. Коли я називаю радянські товари нікчемним мотлохом, то я нічого не перебільшую. Справді, потрібно бути генієм, щоб зуміти тут одягнутися. їхня тканина — це справжнє клоччя, навіть нитки не тримаються. І за це треба платити! Треба визнати, що комунізм — це найбільш безжалісна, диявольська форма експлуатації простого народу! Вони постійно морять свій народ, свій “панівний клас” усією цією жахливою убогістю й роблять це цілеспрямовано та цинічно. Тут усе продумано. Вони прекрасно розуміють, що роблять! Примусити людей не думати, голодувати, вони готові знищити, стерти з лиця землі свій улюблений народ! Знущатися з нього! Не залишити на його тілі жодного живого місця! Напоїти його тугою так, щоб він захлинувся нею! Переламати йому всі кістки, прибрати до рук і перетворити на ганчірку, об яку може витирати ноги кожен, хто захоче».

4. Нацьковування членів «буксирних бригад» на українське село.

Визначте, які риси прищеплювала партійна номенклатура представникам робітництва, за виступом М. Хатаєвича (безпосереднього керівника хлібозаготівельної кампанії 1932-1933 рр. в Україні) перед фанатичними робітниками.

«Ви повинні приступити до виконання своїх обов’язків з почуттям суворої партійної відповідальності... Викиньте свій буржуазний гуманізм і дійте, як більшовики, гідні т. Сталіна. Бийте куркульського посіпаку, де б він не підняв голову. Це війна — або ми їх, або вони нас. Останній залишок капіталістичного сільського господарства треба знищити... Ваше завдання — здобути зерно будь-якою ціною, вичавіть його з них, де б воно не було заховане: у печах, під ліжком, у підвалах, на задніх дворах... Завдяки вам, партійним бригадам, село повинне збагнути значення більшовицької твердості. Ви мусите знайти зерно й ви його знайдете. Не бійтеся застосувати крайні заходи, партія цілковито підтримує вас. Це боротьба не на життя, а на смерть!»


Домашнє завдання на 5.03: 

Закінчити практичну роботу. Повторити теми розділу 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ. Підготуватися до уроку тематичного оцінювання.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тиждень історії та права 2025

Тематична вікторина "Свічка пам'яті"